Treceți la conținutul principal

Clienţi nemulţumiţi

Am participat, de curând, la o dezbatere care a avut loc în incinta unui hotel. Era o zi foarte călduroasă. Sala de conferinţe era dotată cu aparate de aer condiţionat, însă efectul lor era insesizabil. Scaunele erau înghesuite şi incomode. Organizatorii au împărţit sticle de apă, dar sunt absolut sigur că toţi cei aproape 200 de participanţi au înjurat conducerea hotelului timp de două ore şi jumătate, cât a durat dezbaterea. Când se vor gândi, de acum înainte, la hotelul respectiv, acei oameni vor înjura. Şi asta, din cauză că au trăit o senzaţie de disconfort la un moment dat, acolo.

Un hotel nu înseamnă doar paturi şi mîncare. Nu e suficient nici să ai piscină şi sală de sport. Pentru că cei care se cazează la hotel nu vor fi doar turişti, ci şi oameni de afaceri. Iar ei vor avea nevoie de o sală de conferinţe bine pusă la punct, cu aer condiţionat şi sonorizare. În plus, astfel de spaţii pot fi închiriate pentru desfăşurarea unor evenimente.

În Baia Mare, spre exemplu, nu prea avem de unde alege atunci când vine vorba să se organizeze o conferinţă. Posibilităţile sunt destul de restrânse. Unele spaţii nu sunt potrivite pentru evenimente care au taxă de intrare, altele nu se închiriază pentru anumite evenimente politice, altele sunt prea mici şi aşa mai departe. Devine o adevărată provocare să organizezi un eveniment de amploare în Baia Mare, mai ales dacă eşti un ONG sau un partid mic.

Noi, maramureşenii, ne lăudăm mereu cu ospitalitatea noastră. Dar ospitalitatea nu înseamnă numai ca, atunci când ajungi la ţară, lelea Floare să te îndemne să bagi în tine sarmale până când simţi că îţi crapă burta. Ospitalitatea ar trebui să fie cuvânt de ordine şi pentru hotelieri, care ar trebui să îşi dea silinţa ca cei pe care îi deservesc să fie mulţumiţi. Atunci când te străduieşti, chiar dacă lucrurile nu ies perfect, efortul tău se vede şi este apreciat. Iar când eşti dezinteresat, de asemenea se vede. Şi un lucru e cert: clientul te judecă şi ţine minte. Un client pe care l-ai dezamăgit o dată nu se va întoarce niciodată. Ba mai mult, poate că va spune şi altora să te ocolească. Poate că va scrie şi un review pe Internet despre experienţa sa nefericită.

Astfel că, pentru un singur client nemulţumit, costurile sunt considerabile. Dar ce te faci când ai o sală plină de clienţi nemulţumiţi?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Crăciunul, momentul când turiștii nu vor să rămână cu picioarele pe pământ

Puțini români obișnuiesc să plece în călătorie de Crăciun. Pentru cei mai mulți dintre noi, Crăciunul înseamnă „acasă”, „familie”. Dacă totuși vor un peisaj nou de Nașterea Domnului, cel mai probabil turiștii vor alege o pensiune. Cele mai multe dintre acestea s-au adaptat și includ turiștii în ritualul pregătirilor de Crăciun: tăierea porcului și pregătirea cărnii, prepararea cozonacilor și a sarmalelor, cărora li se adaugă plimbări cu sania sau căruța și, desigur, multe colinde. E un „meniu” standard, menit să le dea oamenilor iluzia că retrăiesc vremurile copilăriei în casa bunicior. Și prinde de fiecare dată.

Pentru cei care preferă un Crăciun urban, există hotelurile. Cu holurile lor largi în culori reci, camerele aproape identice și mobila fără personalitate, acestora le e mai greu să le dea turiștilor senzația de „acasă”. Și totuși se poate. Un brad împodobit și câteva ghirlande fac minuni. La fel și un meniu tradițional în seara de Crăciun și câteva colinde românești. Mai ales…

Ferestrele care pot distruge o călătorie

Atunci când plecăm de acasă pentru mai mult timp, ceva în mintea noastră se schimbă. Ne schimbăm tabieturile, căutăm noul, „schimbăm aerul”, cum se spune. Aerul din jur și aerul nostru, adică starea de spirit. Nu e o legendă, e adevărul. De multe ori, când suntem într-un impas, prietenii ne recomandă să facem o călătorie. Asta ne poate ajuta să ieșim din starea de tristețe prelungită, să luăm o decizie grea sau să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine. În general, o călătorie este un prilej de sondare a propriului interior, de meditație, de regăsire.

Depinde de mai mulți factori unde și cum vom alege să facem această călătorie. Într-o capitală zgomotoasă, cu cluburi de noapte și baruri. La mare, într-o iarnă înghețată, când zgomotul repetitiv al valurilor te face să te gândești la eternitate. La munte, într-o toamnă aurie, a cărui soare prietenos îți încălzește inima plină de îndoieli.

Oricum ar fi, camera în care te vei caza este foarte importantă. Și nu e important doar ca scurgerea d…

2017 a fost un an bun pentru turism

Alin Burcea: 2017 a fost un an bun pentru turism.
Grecia, Spania și Turcia, în topul destinațiilor
2017 a fost un an bun pentru turism, în contextul în care au crescut veniturile românilor, ceea ce, evident, a generat mai multe călătorii, spune Alin Burcea, CEO Paralela 45.
Continuarea articolului, aici: http://www.capital.ro/alin-burcea-2017-a-fost-un-an-bun-pentru-turism.html

Datele Institutului Naţional de Statistică arată 23,5 milioane de înnoptări la finalul lunii octombrie, în creştere cu 6% faţă de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 80% au fost ale românilor. Pe vacanţe în străinătate românii au cheltuit până în luna octombrie 2,4 miliarde de euro, cu un milliard mai mult faţă de anul trecut, acesta fiind un nivel record în ultimii zece ani, potrivit datelor BNR.

Potrivit acestuia, în 2017, cei mai mulţi turişti au preferat să îşi petreacă vacanţa în Grecia (45%), Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), Italia, Portugalia şi Croaţia. Au ales în special hoteluri de patr…