Treceți la conținutul principal

Clienţi nemulţumiţi

Am participat, de curând, la o dezbatere care a avut loc în incinta unui hotel. Era o zi foarte călduroasă. Sala de conferinţe era dotată cu aparate de aer condiţionat, însă efectul lor era insesizabil. Scaunele erau înghesuite şi incomode. Organizatorii au împărţit sticle de apă, dar sunt absolut sigur că toţi cei aproape 200 de participanţi au înjurat conducerea hotelului timp de două ore şi jumătate, cât a durat dezbaterea. Când se vor gândi, de acum înainte, la hotelul respectiv, acei oameni vor înjura. Şi asta, din cauză că au trăit o senzaţie de disconfort la un moment dat, acolo.

Un hotel nu înseamnă doar paturi şi mîncare. Nu e suficient nici să ai piscină şi sală de sport. Pentru că cei care se cazează la hotel nu vor fi doar turişti, ci şi oameni de afaceri. Iar ei vor avea nevoie de o sală de conferinţe bine pusă la punct, cu aer condiţionat şi sonorizare. În plus, astfel de spaţii pot fi închiriate pentru desfăşurarea unor evenimente.

În Baia Mare, spre exemplu, nu prea avem de unde alege atunci când vine vorba să se organizeze o conferinţă. Posibilităţile sunt destul de restrânse. Unele spaţii nu sunt potrivite pentru evenimente care au taxă de intrare, altele nu se închiriază pentru anumite evenimente politice, altele sunt prea mici şi aşa mai departe. Devine o adevărată provocare să organizezi un eveniment de amploare în Baia Mare, mai ales dacă eşti un ONG sau un partid mic.

Noi, maramureşenii, ne lăudăm mereu cu ospitalitatea noastră. Dar ospitalitatea nu înseamnă numai ca, atunci când ajungi la ţară, lelea Floare să te îndemne să bagi în tine sarmale până când simţi că îţi crapă burta. Ospitalitatea ar trebui să fie cuvânt de ordine şi pentru hotelieri, care ar trebui să îşi dea silinţa ca cei pe care îi deservesc să fie mulţumiţi. Atunci când te străduieşti, chiar dacă lucrurile nu ies perfect, efortul tău se vede şi este apreciat. Iar când eşti dezinteresat, de asemenea se vede. Şi un lucru e cert: clientul te judecă şi ţine minte. Un client pe care l-ai dezamăgit o dată nu se va întoarce niciodată. Ba mai mult, poate că va spune şi altora să te ocolească. Poate că va scrie şi un review pe Internet despre experienţa sa nefericită.

Astfel că, pentru un singur client nemulţumit, costurile sunt considerabile. Dar ce te faci când ai o sală plină de clienţi nemulţumiţi?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

2017 a fost un an bun pentru turism

Alin Burcea: 2017 a fost un an bun pentru turism.
Grecia, Spania și Turcia, în topul destinațiilor
2017 a fost un an bun pentru turism, în contextul în care au crescut veniturile românilor, ceea ce, evident, a generat mai multe călătorii, spune Alin Burcea, CEO Paralela 45.
Continuarea articolului, aici: http://www.capital.ro/alin-burcea-2017-a-fost-un-an-bun-pentru-turism.html

Datele Institutului Naţional de Statistică arată 23,5 milioane de înnoptări la finalul lunii octombrie, în creştere cu 6% faţă de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 80% au fost ale românilor. Pe vacanţe în străinătate românii au cheltuit până în luna octombrie 2,4 miliarde de euro, cu un milliard mai mult faţă de anul trecut, acesta fiind un nivel record în ultimii zece ani, potrivit datelor BNR.

Potrivit acestuia, în 2017, cei mai mulţi turişti au preferat să îşi petreacă vacanţa în Grecia (45%), Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), Italia, Portugalia şi Croaţia. Au ales în special hoteluri de patr…

Regi, ţărani şi conţi

Curios să văd pe ce mai dau oamenii banii, am consultat o listă a celor mai luxoase hoteluri din lume. Ce le face să fie atât de dorite, atât de mult visate, încât să îşi poată permite să închirieze o cameră cu multe zeci de mii de euro pentru o noapte?

În prmul rând, priveliştea. Se pare că, în cazul unui hotel, ea este cea mai importantă. Clienţii nu vor să facă efortul de a se deplasa în natură, să facă excursii pentru a admira lacuri sau munţi, ci preferă ca peisajul să îi cotropească direct în cameră, să le vină sub nas, mură în gură. Astfel că cel mai scump hotel din lume pare să fie un submarin care circulă în apele oceanului şi unde o cameră costă circa 130.000 euro pe noapte. Un alt hotel din acest top este situat pe malul lacului Geneva şi are vedere la Alpii elveţieni.

Îmi imaginez cum bogătaşii lumii dau sume colosale pentru a-şi impresiona iubitele/soţiile/amantele cu privelişti de vis, în timp ce sorb cu delicateţe din paharul de Martini. Cum încearcă să le demonstreze c…

Un an de vacanţă

Pun pariu că şi tu te-ai întrebat cum ar fi să trăieşti un an întreg într-un hotel sau într-o pensiune. O vacanţă de 365 de zile, într-o regiune frumoasă, fără să te întrebi cu ce vei plăti sau ce se va întâmpla dacă nu vei merge la muncă. O răsplată de lux, pentru că meriţi.
Mi-ar fi greu să mă hotărăsc unde să îmi petrec următorul an din viaţă. Mi-ar plăcea să merg la mare, care mi se pare frumoasă tot timpul anului, mai puţin în lunile de vârf, când e asaltată de lume. Prefer să savurez marea în singurătate, să-i simt melancolia, să-i simt grandoarea şi să-i ghicesc imensitatea. Să mă cuprindă admiraţia şi teama, dorinţa de a mă avânta în larg, dar şi o viziune foarte animată a ceea ce, probabil, se petrece în adâncuri.

Dar mi-ar plăcea şi să merg într-un orăşel din Austria, unde să mă cazez la o pensiune, printre clădiri istorice, pictate haios la exterior, iar vara, cu muşcate la geamuri. Aici, senzaţiile sunt cu totul altele, nici măcar turiştii nu mă mai deranjează, sentimen…