Treceți la conținutul principal

Unităţile care prestează servicii de alimentaţie publică şi cazare, controlate

Știi și tu zilele acelea în care parcă totul merge de-a-ndoaselea. Te trezești târziu, pentru că ai uitat să pui ceasul să sune, tragi pe tine primele haine pe care le vezi în dulap și constați că sunt șifonate, mașina nu vrea să pornească și trebuie să mergi pe jos, dar e lapoviță și zloată și mașinile care trec pe lângă tine te stropesc din cap până în picioare, șeful strigă la tine din cauză că ai întârziat (iar?!), ai parte numai de clienți cu figuri în cap și puși pe ceartă, colegii par că s-au trezit și ei cu fața la cearceaf, iar programul nu se mai termină, căci timpul se scurge mai încet ca niciodată.

În astfel de zile, singurul lucru care te ține în viață sunt visurile. În timp ce clientul strigă la tine, amenințându-te că va renunța la serviciile tale și va merge la firma concurentă, închizi o clipă ochii și te imaginezi în altă parte. Poate pe o pârtie, alunecând liber cu schiurile pe panta abruptă, în timp ce soarele incredibil de puternic îți încălzește pieptul dezgolit. Sau, poate, cu familia, la o pensiune rustică, gustând din pomana porcului, preparată tocmai atunci de gazde. Sau bălăcindu-te în piscină, în aburi fierbinți, în timp ce prin fereastră se vede zăpada proaspătă și se ghicește gerul de afară. Te gândeşti la confortul pensiunii sau al hotelului unde vei fi cazat şi la serviciile de calitate de care vei avea parte acolo. Şi, în clipa aceea, singurul motiv pentru care nu te ridici de pe scaun şi nu pleci acasă, să dormi, este gândul că, muncind din greu, îţi vei putea permite un concediu aşa cum ţi-l doreşti.

Cel mai nasol lucru care ţi s-ar putea întâmpla ar fi ca acei oameni care se ocupă de hotelul sau de pensiunea unde, la un moment dat, vei ajunge să te cazezi, să nu îşi facă bine treaba. Felul în care tu te vei simţi în concediul atât de mult aşteptat depinde în mare măsură de ei. De aceea, este important ca hotelierii şi proprietarii de pensiuni să fie verificaţi periodic şi îndrumaţi să respecte legile în vigoare, spre binele clienţilor.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș a efectuat, în cursul anului trecut, mai multe controale, în cadrul unor tematici, la operatorii economici care prestează servicii de alimentație publică și cazare. Au fost verificați 91 de operatori economici din mediul rural și urban. S-au constatat abateri precum: lipsa elementelor de identificare traduse în limba română în cazul produselor alimentare utilizate ca materii prime sau existente în spațiile de depozitare în vederea comercializării, prezenţa produselor alimentare cu data limită de consum, respectiv data durabilității minimale depășită, utilizarea mijloacelor de măsurare și control neadecvate sau neverificate metrologic, liste meniu incomplete (neafișarea gramajelor preparatelor, a substanțelor cu potențial alergen, precum și neafișarea informării cu privire la proveniența materiilor prime din produse congelate), neafișarea tarifelor de cazare, a prețurilor de comercializare a preparatelor menționate în lista meniu, a denumirii societăților comerciale, a codurilor unice de înregistrare sau a orarelor de funcționare.

S-au aplicat 33 de avertismente și 15 sancțiuni contravenționale sub formă de amendă, în valoare totală de 17.000 RON. Au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 9.071 RON și oprite definitiv de la comercializare și retrase din circuitul consumului uman produse în valoare de 9 RON.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Crăciunul, momentul când turiștii nu vor să rămână cu picioarele pe pământ

Puțini români obișnuiesc să plece în călătorie de Crăciun. Pentru cei mai mulți dintre noi, Crăciunul înseamnă „acasă”, „familie”. Dacă totuși vor un peisaj nou de Nașterea Domnului, cel mai probabil turiștii vor alege o pensiune. Cele mai multe dintre acestea s-au adaptat și includ turiștii în ritualul pregătirilor de Crăciun: tăierea porcului și pregătirea cărnii, prepararea cozonacilor și a sarmalelor, cărora li se adaugă plimbări cu sania sau căruța și, desigur, multe colinde. E un „meniu” standard, menit să le dea oamenilor iluzia că retrăiesc vremurile copilăriei în casa bunicior. Și prinde de fiecare dată.

Pentru cei care preferă un Crăciun urban, există hotelurile. Cu holurile lor largi în culori reci, camerele aproape identice și mobila fără personalitate, acestora le e mai greu să le dea turiștilor senzația de „acasă”. Și totuși se poate. Un brad împodobit și câteva ghirlande fac minuni. La fel și un meniu tradițional în seara de Crăciun și câteva colinde românești. Mai ales…

Ferestrele care pot distruge o călătorie

Atunci când plecăm de acasă pentru mai mult timp, ceva în mintea noastră se schimbă. Ne schimbăm tabieturile, căutăm noul, „schimbăm aerul”, cum se spune. Aerul din jur și aerul nostru, adică starea de spirit. Nu e o legendă, e adevărul. De multe ori, când suntem într-un impas, prietenii ne recomandă să facem o călătorie. Asta ne poate ajuta să ieșim din starea de tristețe prelungită, să luăm o decizie grea sau să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine. În general, o călătorie este un prilej de sondare a propriului interior, de meditație, de regăsire.

Depinde de mai mulți factori unde și cum vom alege să facem această călătorie. Într-o capitală zgomotoasă, cu cluburi de noapte și baruri. La mare, într-o iarnă înghețată, când zgomotul repetitiv al valurilor te face să te gândești la eternitate. La munte, într-o toamnă aurie, a cărui soare prietenos îți încălzește inima plină de îndoieli.

Oricum ar fi, camera în care te vei caza este foarte importantă. Și nu e important doar ca scurgerea d…

2017 a fost un an bun pentru turism

Alin Burcea: 2017 a fost un an bun pentru turism.
Grecia, Spania și Turcia, în topul destinațiilor
2017 a fost un an bun pentru turism, în contextul în care au crescut veniturile românilor, ceea ce, evident, a generat mai multe călătorii, spune Alin Burcea, CEO Paralela 45.
Continuarea articolului, aici: http://www.capital.ro/alin-burcea-2017-a-fost-un-an-bun-pentru-turism.html

Datele Institutului Naţional de Statistică arată 23,5 milioane de înnoptări la finalul lunii octombrie, în creştere cu 6% faţă de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 80% au fost ale românilor. Pe vacanţe în străinătate românii au cheltuit până în luna octombrie 2,4 miliarde de euro, cu un milliard mai mult faţă de anul trecut, acesta fiind un nivel record în ultimii zece ani, potrivit datelor BNR.

Potrivit acestuia, în 2017, cei mai mulţi turişti au preferat să îşi petreacă vacanţa în Grecia (45%), Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), Italia, Portugalia şi Croaţia. Au ales în special hoteluri de patr…