Alegerea unui hotel potrivit este
cheia unei vacanțe reușite. De multe ori nu acordăm o importanță deosebită
acestui parametru, iar problemele și inconvenientele pe durata șederii în hotel
pot duce la anularea întregii perioade de odihnă.
În primul rând, trebuie să vă determinați ce așteptări aveți de la hotel. Tipul camerei, servire, mâncare, divertisment, servicii suplimentare – toate acestea, neglijate, afectează experiența de călătorie. Mai ales scrupulos, trebuie să tratați alegerea hotelului, dacă călătoriți cu copiii. Verificați în avans dacă există un program de animație pentru copii, parcuri de distracții, servicii de babysitting la hotelul selectat. Dacă mergeți pe un itinerar al obiectivelor turistice, atunci acordați atenție locației hotelului, cât de repede puteți ajunge de acolo la toate atracțiile principale. În acest caz, nivelul și categoria hotelului nu contează prea mult - de fapt, probabil că vă întoarceți acolo doar pentru a dormi.
Când alegeți o stațiune, ar trebui să
vă întrebați dacă acest loc este o opțiune bună pentru o tineret sau pentru
oameni de vârstă, preferată de familii sau turiști care călătoresc în mod
independent. De asemenea, merită de luat în considerare dacă turiștii vin acolo
pentru o vacanță la plajă sau mai mult pentru îmbunătățirea sănătății. Nu este
inutil să aflați și ce infrastructură are stațiunea și cât de mult poate costa
micul dejun / prânzul / cina în cafenele și restaurante locale.
Costul este la fel de important când
planificați o vacanță. Trebuie să calculați cât sunteți dispus să cheltuiți
pentru hotel. Uneori, diferența între hotelurile de 2 * și 3 * este mică, însă
nivelul prețurilor pentru serviciile suplimentare din acesta din urmă va fi mai
mare. Există o regulă - cu cât sunt mai multe stele, cu atât este mai bine, dar
încercați să selectați un hotel puțin mai departe de evaluarea numărului de
stele și citiți mai întâi descrierea și recenziile pe site-urile oficiale.
Astăzi în lume există mai mult de 30
de clasificări diferite ale hotelurilor. Sistemele de stele, litere, coroane și
altele sunt larg răspândite. Cel mai popular este sistemul de clasificare
"stea". Stelele indică nivelul de confort și servicii în hotel. Cu
cât sunt mai multe stele, cu atât mai bine dotat hotelul. Aceasta este o regulă
generală pentru toată lumea.
O stea înseamnă că în hotel
toate camerele sunt de același tip, cu o suprafață de cel mult 8-10 metri
pătrați. Facilitățile sunt același etaj: baie și toaletă sunt comune pentru mai
multe camere, TV în hol. Lista de servicii ale unui hotel de o stea nu include
mesele principale.
Două stele spun că în aceste
hoteluri există mai multe tipuri de camere. De regulă, veți primi micul dejun.
În cameră va fi o toaletă, o cadă sau un duș.
Trei stele indică disponibilitatea
în spațiul camerei de 10-12 m2 de: televizor, telefon și mini-bar (sau
frigider). De regulă, într-un astfel de hotel trebuie să existe cel puțin două
facilități care oferă servicii suplimentare: o sală de gimnastică, o piscină, o
saună, o sală de masaj, un salon de coafură, un centru de afaceri sau o sală de
conferințe. Camera va avea neapărat o baie completă, unde veți găsi șampon,
săpun și gel de duș.
Patru stele indică faptul că
nivelul de confort și servicii într-un astfel de hotel este mult mai mare decât
media. Hotelul va dispune de un bar non-stop și / sau un restaurant. La
spălătorie, schimb valutar, centru de afaceri, este obligatoriu să aveți un
centru de fitness cu saună și piscină. În plus față de televizor, telefon și
minibar, camera va avea un seif, aer condiționat și uscător de păr. Zona
camerei este, de regulă, nu mai mică de 13 metri pătrați.
Cinci stele înseamnă un hotel
de lux. Serviciu aici la cel mai înalt nivel. Veți întâlni cu siguranță
portarul, iar bagajele dvs. vor fi îngrijite de portar. Room service în astfel
de hoteluri este non-stop, la tine va fi servit micul dejun sau o cină târziu
în cameră. Pe lângă setul standard de servicii, veți beneficia și de servicii
exclusive. Dimensiunea camerei nu este mai mică de 16 metri pătrați. m.
Alimentația în hoteluri este
la rândul său de câteva categorii: BB -
mic dejun, HB - demipensiune (mese de 2 ori pe zi), FB - pensiune completă (3
ori pe zi) sau sistemul "All inclusive". Dacă ați ales un hotel în
Europa, atunci, de regulă, vi se va oferi un sistem de BB, HB sau FB. În orașe
există cafenele și restaurante care oferă sortimente pentru fiecare gust și buzunar,
astfel încât alegerea sistemului alimentar este la discreția ta.
Atunci când vă stabiliți
într-un hotel, trebuie să vă amintiți doi factori importanți: timpul de
check-in și timpul de check-out. Acești doi parametri sunt individuali pentru
fiecare hotel. De obicei, primirea în hotelul se face după ora 14:00, camerele urmează
a fi eliberate la ora 11:00 -12: 00, în apartamente la ora 17:00 și respectiv 12:00.
Unele hoteluri permit check-in mai devreme, dacă există camere disponibile, iar
pentru check-out târziu, în majoritatea cazurilor va trebui să plătiți
suplimentar.
Dacă ați eliberat un număr cu
o întârziere de câteva ore, atunci veți fi taxat la costul total al camerei.
Prin urmare, nu este inutil să se precizeze în prealabil posibilitatea de
sosire mai devreme sau de eliberare cu întârziere a numărului. Multe hoteluri vor
stabili aceste detalii cu oaspeții și nu dau penalizări dacă eliberarea camerei
a fost cu o jumătate de oră mai târziu.
Comentarii
Trimiteți un comentariu