Treceți la conținutul principal

15 lucruri pe care nu ţi le spune nimeni când te cazezi la un hotel


„Din ciclul ”Ce bine era, dacă aflam dinainte!”, IndependentTraveler a făcut un top al celor mai importante lucruri pe care ar trebui să le știi când te cazezi la un hotel. Evident că este genul de informații pe care nu ți le spune nimeni. Din motive lesne de înțeles. Despre cât de utile sunt, judecați singuri. Oricum la ponturile 8,9 și 10 nu m-aș fi gândit niciodată.”

1. Personalul de la recepție știe perfect care sunt cele mai bune camere.

Când faci check-in la un hotel, persoana din fața ta este cea care îți alege camera în care vei sta și știe dacă vei primi una bună sau nu. Indiferent ce ai văzut tu pe site când ai făcut rezervarea, doar membrii staff-ului de la hotel cunosc exact care camere sunt mari și care sunt mici, care sunt departe de lift, prost luminate, cu priveliște bună sau nu, zgomotoase sau nu. Nimeni altcineva. În aceste condiții, ar fi o idee foarte proastă să te porți arogant sau urât cu personalul hotelului. Te poate costa scump.

2. Dacă ți-ai rezervat o cameră ieftină, atunci chiar o să primești o cameră ieftină.

În zilele noastre, când totul se face pe Internet, persoana de la recepție știe unde ți-ai rezervat camera, cât ai plătit pentru ea și exact pentru ce facilități ai optat. Și, probabil, a primit instrucțiuni despre ce trebuie să facă atunci când camerele au fost rezervate pentru tarife foarte mici (promoții etc). Cu alte cuvinte, atunci când ai plătit 10 dolari pe noapte nu ar trebui să te aștepți să primește camera cu cea mai bună priveliște din hotel.

3. Afișul ”Nu avem camere libere” s-ar putea să nu fie adevărat

Doar oamenii de la recepție știu adevărul despre situația ocupării hotelului. Știu dacă cineva și-a anulat în ultimul moment rezervarea sau dacă anumite camere nu au fost scoase la închiriere, dintr-un motiv sau altul. Un lucru important: nu toate camerele sunt scoase la închiriere pe site-urile de booking. De multe ori, dacă suni direct la hotel pentru a face o rezervare, ocolind site-urile de booking, poți obține o cameră pe care altfel nu a-i fi obținut-o.

4. Personalul hotelului este uneori plătit prost

Când ești supărat, obosit sau ai nevoie de ceva este bine să nu uiți faptul că personalul de la hotel este, într-o anumită măsură, prost plătit. Sau oamenii sunt foarte strict supravegheați de manager. Dar cu toate acestea încearcă să-și facă treaba cum trebuie. Nu vor să-ți cauzeze probleme, să-ți distrugă vacanța sau, dimpotrivă, să te facă să te simți vreun rege. Pur și simplu sunt la muncă.

5. Nu are sens să faci reclamații absurde. Cărțile sunt întotdeauna de partea staff-ul hotelului

Este adevărat, totuși, că acești oameni prost plătiți iau cele mai critice decizii în ceea ce privește rezervarea ta. Ia gândește-te la următoarea situație: dacă cineva plătește 159 de dolari pentru un produs cumpărat din magazinul tău și apoi se întoarce cu produsul din cauza unui defect imaginar, cum l-ai trata? I-ai spune că-i returnezi banii, apoi l-ai trimite la plimbare. Probabil că personalul de la hotel nu o să te dea afară din hotel după ce-ți dă banii înapoi, dar are alte mijloace să te pună la punct dacă faci reclamații absurde: pot să-ți dea camera cea mai mică, mai zgomotoasă sau cu lumina cea mai puternică.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Crăciunul, momentul când turiștii nu vor să rămână cu picioarele pe pământ

Puțini români obișnuiesc să plece în călătorie de Crăciun. Pentru cei mai mulți dintre noi, Crăciunul înseamnă „acasă”, „familie”. Dacă totuși vor un peisaj nou de Nașterea Domnului, cel mai probabil turiștii vor alege o pensiune. Cele mai multe dintre acestea s-au adaptat și includ turiștii în ritualul pregătirilor de Crăciun: tăierea porcului și pregătirea cărnii, prepararea cozonacilor și a sarmalelor, cărora li se adaugă plimbări cu sania sau căruța și, desigur, multe colinde. E un „meniu” standard, menit să le dea oamenilor iluzia că retrăiesc vremurile copilăriei în casa bunicior. Și prinde de fiecare dată.

Pentru cei care preferă un Crăciun urban, există hotelurile. Cu holurile lor largi în culori reci, camerele aproape identice și mobila fără personalitate, acestora le e mai greu să le dea turiștilor senzația de „acasă”. Și totuși se poate. Un brad împodobit și câteva ghirlande fac minuni. La fel și un meniu tradițional în seara de Crăciun și câteva colinde românești. Mai ales…

Ferestrele care pot distruge o călătorie

Atunci când plecăm de acasă pentru mai mult timp, ceva în mintea noastră se schimbă. Ne schimbăm tabieturile, căutăm noul, „schimbăm aerul”, cum se spune. Aerul din jur și aerul nostru, adică starea de spirit. Nu e o legendă, e adevărul. De multe ori, când suntem într-un impas, prietenii ne recomandă să facem o călătorie. Asta ne poate ajuta să ieșim din starea de tristețe prelungită, să luăm o decizie grea sau să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine. În general, o călătorie este un prilej de sondare a propriului interior, de meditație, de regăsire.

Depinde de mai mulți factori unde și cum vom alege să facem această călătorie. Într-o capitală zgomotoasă, cu cluburi de noapte și baruri. La mare, într-o iarnă înghețată, când zgomotul repetitiv al valurilor te face să te gândești la eternitate. La munte, într-o toamnă aurie, a cărui soare prietenos îți încălzește inima plină de îndoieli.

Oricum ar fi, camera în care te vei caza este foarte importantă. Și nu e important doar ca scurgerea d…

2017 a fost un an bun pentru turism

Alin Burcea: 2017 a fost un an bun pentru turism.
Grecia, Spania și Turcia, în topul destinațiilor
2017 a fost un an bun pentru turism, în contextul în care au crescut veniturile românilor, ceea ce, evident, a generat mai multe călătorii, spune Alin Burcea, CEO Paralela 45.
Continuarea articolului, aici: http://www.capital.ro/alin-burcea-2017-a-fost-un-an-bun-pentru-turism.html

Datele Institutului Naţional de Statistică arată 23,5 milioane de înnoptări la finalul lunii octombrie, în creştere cu 6% faţă de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 80% au fost ale românilor. Pe vacanţe în străinătate românii au cheltuit până în luna octombrie 2,4 miliarde de euro, cu un milliard mai mult faţă de anul trecut, acesta fiind un nivel record în ultimii zece ani, potrivit datelor BNR.

Potrivit acestuia, în 2017, cei mai mulţi turişti au preferat să îşi petreacă vacanţa în Grecia (45%), Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), Italia, Portugalia şi Croaţia. Au ales în special hoteluri de patr…