Treceți la conținutul principal

25 de lucruri secrete despre hoteluri

„De la ce inseamna cu adevarat stelele cu care este cotat un hotel pana la sfaturi care sa te ajute in obtinerea unei camere mai bune, iata 25 de lucruri pe care personalul hotelier nu ti le va spune niciodata, dar pe care trebuie sa le stii, daca vrei sa ai o vacanta asa cum iti doresti.”

25. E mult mai probabil sa beneficiezi de discount la un hotel independent. Unele lanturi hoteliere se opun scaderii preturilor.

24. Se presupune ca optiunile eco, cum ar fi renuntarea la a ti se face curatenie in camera in fiecare zi, pot fi uneori o scuza de a nu plati camerista (sau de a-i usura munca).

23. Cameristele au cea mai periculoasa slujba intr-un hotel. Si aici intra tot, de la mutarea constanta a saltelelor si a mobilei, pana la expunerea permanenta la gunoaie, resturi menajere si alte mizerii care iti intorc stomacul pe dos.

22. Lasarea de bacsis pentru camerista este apreciata, dar nu se mai poarta de ceva vreme.

21. Daca totusi decizi sa lasi bacsis, pune-l sub perna impreuna cu un bilet din care sa reiasa pentru cine este.

20. Hotelurile pot plati un comision de pana la 30% in favoarea site-urilor de rezervari online. Daca faci rezervarea direct la hotel, s-ar putea sa beneficiezi de un pret mai avantajos.

19. Numerele gratuite la care poti face rezervari, te vor directiona probabil catre biroul central care stabileste tarifele. Daca suni direct la hotel, poti negocia tariful.

18. Cand vine vorba de negocieri, ai grija la un aspect: daca hotelul este supra-rezervat, ghici cine isi pierde primul camera? Ei bine, clientii ieftini…

17. De asemenea, daca faci rezervare direct la hotel, nu vei beneficia de despagubiri in cazul in care ceva nu te satisface.

16. Pentru o suma modica pe ora, personalul de la receptie executa comisioane, desfunda toalete, face noduri la cravata, furnizeaza prosoape curate, se ocupa de cadavre (se mai intampla…) si pregateste chiar si micul dejun.

15. Daca mergi frecvent intr-o anumita locatie, la un anume hotel si te porti civilizat, vei beneficia la un moment dat de unele upgrade-uri.

14. Mult mai multe lucruri decat iti imaginezi sunt negociabile. Daca hotelul ofera mic dejun cald si mic dejun continental, intreaba daca poti primi micul dejun cald in camera. S-ar putea sa ai o surpriza placuta.

13. Uneori, angajatorii isi determina anagajatii sa minta. Ca de exemplu, atunci cand liful se strica in weekend, iar personalul de la receptie iti spune ca cineva vine sa il repare, fii sigur ca vei astepta pana saptamana urmatoare, pentru ca niciun hotel nu e dispus sa plateasca tarif de weekend pentru reparatie.

12. Unii portari de la hoteluri primesc bani daca te trimit in capcane turistice scumpe. Daca vrei recomandari impartiale, intreaba direct la receptie.

11. Daca soliciti pat dublu in camera, nu ai nicio garantie ca il vei primi. Indiferent cat de convingator pare angajatul de la agentia de turism, suna la hotel. Si mai suna o data, cu o zi inainte sa pleci de acasa.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Crăciunul, momentul când turiștii nu vor să rămână cu picioarele pe pământ

Puțini români obișnuiesc să plece în călătorie de Crăciun. Pentru cei mai mulți dintre noi, Crăciunul înseamnă „acasă”, „familie”. Dacă totuși vor un peisaj nou de Nașterea Domnului, cel mai probabil turiștii vor alege o pensiune. Cele mai multe dintre acestea s-au adaptat și includ turiștii în ritualul pregătirilor de Crăciun: tăierea porcului și pregătirea cărnii, prepararea cozonacilor și a sarmalelor, cărora li se adaugă plimbări cu sania sau căruța și, desigur, multe colinde. E un „meniu” standard, menit să le dea oamenilor iluzia că retrăiesc vremurile copilăriei în casa bunicior. Și prinde de fiecare dată.

Pentru cei care preferă un Crăciun urban, există hotelurile. Cu holurile lor largi în culori reci, camerele aproape identice și mobila fără personalitate, acestora le e mai greu să le dea turiștilor senzația de „acasă”. Și totuși se poate. Un brad împodobit și câteva ghirlande fac minuni. La fel și un meniu tradițional în seara de Crăciun și câteva colinde românești. Mai ales…

Ferestrele care pot distruge o călătorie

Atunci când plecăm de acasă pentru mai mult timp, ceva în mintea noastră se schimbă. Ne schimbăm tabieturile, căutăm noul, „schimbăm aerul”, cum se spune. Aerul din jur și aerul nostru, adică starea de spirit. Nu e o legendă, e adevărul. De multe ori, când suntem într-un impas, prietenii ne recomandă să facem o călătorie. Asta ne poate ajuta să ieșim din starea de tristețe prelungită, să luăm o decizie grea sau să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine. În general, o călătorie este un prilej de sondare a propriului interior, de meditație, de regăsire.

Depinde de mai mulți factori unde și cum vom alege să facem această călătorie. Într-o capitală zgomotoasă, cu cluburi de noapte și baruri. La mare, într-o iarnă înghețată, când zgomotul repetitiv al valurilor te face să te gândești la eternitate. La munte, într-o toamnă aurie, a cărui soare prietenos îți încălzește inima plină de îndoieli.

Oricum ar fi, camera în care te vei caza este foarte importantă. Și nu e important doar ca scurgerea d…

2017 a fost un an bun pentru turism

Alin Burcea: 2017 a fost un an bun pentru turism.
Grecia, Spania și Turcia, în topul destinațiilor
2017 a fost un an bun pentru turism, în contextul în care au crescut veniturile românilor, ceea ce, evident, a generat mai multe călătorii, spune Alin Burcea, CEO Paralela 45.
Continuarea articolului, aici: http://www.capital.ro/alin-burcea-2017-a-fost-un-an-bun-pentru-turism.html

Datele Institutului Naţional de Statistică arată 23,5 milioane de înnoptări la finalul lunii octombrie, în creştere cu 6% faţă de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 80% au fost ale românilor. Pe vacanţe în străinătate românii au cheltuit până în luna octombrie 2,4 miliarde de euro, cu un milliard mai mult faţă de anul trecut, acesta fiind un nivel record în ultimii zece ani, potrivit datelor BNR.

Potrivit acestuia, în 2017, cei mai mulţi turişti au preferat să îşi petreacă vacanţa în Grecia (45%), Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), Italia, Portugalia şi Croaţia. Au ales în special hoteluri de patr…